– Der og da var dekksatsningen vår tilsynelatende ikke akkurat optimal timing i forhold til korona og nedstengninger. I ettertid ser vi likevel at vi gjennom de to verste koronaårene har hatt en solid økning i både markedsandel på dekk og totalomsetning i butikk.

Solid koronaøkning

Bildeleksperten har i mange år vært en betydelig dekkeleverandør på Østlandet, og på de drøye to årene siden KENDA og korona omtrent samtidig tok turen fra Kina til Norge, har markedsandelen økt betydelig. – KENDA er et kvalitetsdekk til svært konkurransedyktige priser og har slått veldig godt an i markedet. Totalomsetning for Bildeleksperten har økt med nærmere 30%, og vi øker stadig vår markedsandel på dekk, sier Kjell.

Et tredvetalls forhandlere

Bildeleksperten selger og monterer selv KENDA direkte til bileiere fra sine utsalg og verksteder i Drammen og Kongsberg. Utenfor primærområdet selges dekkene via lokale dekkforhandlere, og i løpet av et par års tid er et tredvetalls forhandlere på plass i Sør-Norge.

Effektivt og behagelig å ha en ekstern «markedsavdeling»

ZIZU reklamebyrå har det totale kampanje- og markedsføringsansvaret, og fungerer som en ekstern «markedsavdeling» for Bildeleksperten. – ZIZU tar seg av alt fra kampanjeutvikling og -planlegging til produksjon av virkemidler som bannerannonser, videoer og radioreklame både for våre B2B- og forbrukeraktiviteter. Byrået står også bak utvikling og drift av nettbutikken vår bildeleksperten.no, sier Kjell Tvedt og legger til: Det er både effektivt og behagelig å ha en skikkelig proff gjeng til å ta seg av alt innen markedsføring.