Da det nye flotte Clarion Collection Hotel Kongsberg åpnet dørene i april i år, var hotellets stolthet - takrestauranten 1624 Restaurant & Bar i 11. etasje - fullbooket fra dag én, forteller hotelldirektør Dana Ali.Etter en hektisk sluttspurt og fantastisk innsats av et nyansatt lederteam, kunne hotellet endelig åpne dørene den 1. april.
Fullbooket fra dag én
Hotelldirektør Dana Ali er overveldet over responsen i lokalmarkedet da hotellet åpnet. – Byggeperioden har vært lang, og den opprinnelige åpningen høsten 2021 måtte utsettes, blant annet pga. korona. Det var derfor knyttet stor spenning lokalt til åpningen i april. Spesielt var folk nysgjerrige på restauranten i toppetasjen, noe vi merket på pågangen. Vi ble fort fullbooket, forteller Dana.
Et nytt høydepunkt i Kongsberg
Navnet til restauranten i toppetasjen er inspirert av året da Christian IV grunnla «sølvbyen» Kongsberg, og på folkemunne går hele hotellet nå under kallenavnet 1624. I tillegg til en spennende meny som er «inspirert av ærligheten i det italienske kjøkken», kan 1624 Restaurant & Bar by på en fantastisk utsikt. – Aldri har noen sett Kongsberg fra akkurat denne høyden og denne synsvinkelen, sier Dana Ali.
«Jeg er kjempefornøyd med jobben ZIZU-gjengen gjør og har gjort. Vi er rett og slett stolte av resultatet.»
Dana Ali, Hotelldirektør Clarion Collection Hotel Kongsberg
Kjempefornøyd
Både 1624 Restaurant & Bar og 1624 Velvære (som ikke åpner før i juli) skal drives som egne enheter, separert fra selve ved hotellet. På den måten ønsker Dana & Co at dette ikke bare skal være et tilbud for hotellets gjester, men for hele byens befolkning. ZIZU reklamebyrå fikk oppdraget med å utvikle navn, visuell profil og nettsider for de to konseptene samt portalforsiden for hotellet. – Jeg er kjempefornøyd med jobben ZIZU-gjengen gjør og har gjort. Vi er rett og slett stolte av resultatet, sier Dana Ali.
Vi sier takk for det (blush)