Fullbooket fra dag én

Hotelldirektør Dana Ali er overveldet over responsen i lokalmarkedet da hotellet åpnet. – Byggeperioden har vært lang, og den opprinnelige åpningen høsten 2021 måtte utsettes, blant annet pga. korona. Det var derfor knyttet stor spenning lokalt til åpningen i april. Spesielt var folk nysgjerrige på restauranten i toppetasjen, noe vi merket på pågangen. Vi ble fort fullbooket, forteller Dana.

Et nytt høydepunkt i Kongsberg

Navnet til restauranten i toppetasjen er inspirert av året da Christian IV grunnla «sølvbyen» Kongsberg, og på folkemunne går hele hotellet nå under kallenavnet 1624. I tillegg til en spennende meny som er «inspirert av ærligheten i det italienske kjøkken», kan 1624 Restaurant & Bar by på en fantastisk utsikt. – Aldri har noen sett Kongsberg fra akkurat denne høyden og denne synsvinkelen, sier Dana Ali.


«Jeg er kjempefornøyd med jobben ZIZU-gjengen gjør og har gjort. Vi er rett og slett stolte av resultatet.»

Dana Ali, Hotelldirektør Clarion Collection Hotel Kongsberg

Kjempefornøyd

Både 1624 Restaurant & Bar og 1624 Velvære (som ikke åpner før i juli) skal drives som egne enheter, separert fra selve ved hotellet. På den måten ønsker Dana & Co at dette ikke bare skal være et tilbud for hotellets gjester, men for hele byens befolkning. ZIZU reklamebyrå fikk oppdraget med å utvikle navn, visuell profil og nettsider for de to konseptene samt portalforsiden for hotellet. – Jeg er kjempefornøyd med jobben ZIZU-gjengen gjør og har gjort. Vi er rett og slett stolte av resultatet, sier Dana Ali.

Vi sier takk for det (blush)