Da sauebøndene Bjørg og Kim Hopland fra Taraldlien gard i Fyresdal lanserte nettbutikken sin den 7. september, tok det ca. åtte minutter før den første pakka med pinnekjøtt av Telemarklam ble lagt i den digitale handlekurven. Fra begynnelsen av desember havner nok ganske mange pakker med utsøkt Telemarklam i vanlige handlekurver hos Menykjeden også.

Rett fra fjellet: Stolt sauebonde hos Jens Eide  i Lillesand med det aller første partiet av pinnekjøtt fra Telemarklam.

– Til tross for ganske begrenset markedsføring i starten, har ordrene rullet overraskende jevnt og trutt inn i nettbutikken siden lanseringen. På toppen av det hele fikk vi en storordre inn allerede i begynnelsen av august, forteller Kim Hopland som har hovedansvaret for den daglige drifta i Telemarklam.

Ny profil og nettbutikk på rekordtid
Da Telemarklam plasserte oppdraget hos Edison Wolfram, var målsettingen klar: Nettbutikken skulle være klar til lammekjøttsesongen starter i begynnelsen av september. Utfordringen var bare at det da allerede var midt i juli. Før utviklingen av selve nettbutikken kunne begynne så måtte også merkestrategi, logo og visuell profil på plass. Byrået hadde altså kun en drøy måned på seg – inklusiv sommerferie – til å få alt på plass. – Edison Wolfram tok utfordringen på strak arm. Vi skjønner jo nå at de fikk veldig kort tid på jobben, men er i hvert fall utrolig godt fornøyd med resultatet. Vi er veldig glade for at vi fikk nettbutikken klar på så kort tid – i god tid før sesongen starter for alvor, sier Kim.

dfgdfgdfgdsgdsfgdsgfdsfg

sdasfdfsdfsdfsdf